12 saker att göra i Hongkong.

OK, en lista på 12 saker att göra i HK. Vardagstjat i fyrkantsformat, liksom. HERE WE GO:

1, Bli så van vid värme att 29 grader känns som värsta svala havsbrisen.

2, Kika ut genom ditt rumsfönster, se detta, och enbart vilja slänga ut din roomie genom fönstret istället för att njuuuuuuta av utsikten (OBS! EJ rekommenderat. Alls.)

3, Köpa frukt med massivt kilopris.

4, Engagera sig i exotisk donkenupplevelse med påsskakningar och sjögräspommes.

5, Investera i världsomvälvande teknik.

6, Vara student vid ett av världens 100 bästa universitet.

7, Grilla mat i strategiskt placerad grill i bordet och missta matolja för te.

8, Slåss om nudelpaket inför ett styck tyfon som sedan inte behagar dyka upp.

9, Spontankratta märklig hustaksgräsmatta iförd sombrero.

10, Leva ut diverse utklädnadsfantasier. På campus. På en vardag. Bara sådär.

11, Ta kort på graffiti och bli utskälld efter noter av kantonesisk tantelanta.

12, Färga håret. Eller vilken kroppsdel du vill. Eller bära peruk. Eller prata högt för dig själv. Bahhh embracea ditt inre weirdo för folk kommer tycka om dig ändå. Förhoppningsvis.

Sedan kan man ju anta att det finns en himla massa andra saker att göra i HK också, och antar man det så kan jag ju säga att man antar rätt. Så. Slut på antaganden. Och denna bildkavalkad.

HEJDÅ.