Anglia Ruskin University, England

Idag är en sådan där dag när man bara känner för att strunta i att fullfölja sina utlandsstudier. När allt känns hopplöst. Argumenten är dåliga, engelskan är dålig, grammatiken är sämst och man undrar om man fattat uppgifterna rätt. Lite i det läget ligger jag. Vi kan kalla det en pluggdepression. Men, det som räddar mig är glad musik (som Lalehs version av alla vill till himmelen) , solen när den behagar dyka upp och vetskapen att den 12:e december är inlämningsdatum för samtliga kurser. Den 12:e ska jag beställa den godaste pizzan från Farm pizza nere vid tågstationen och dricka en pint Stella.

Sen måste jag uttrycka mina frustrationer över att TV 4 play har stängt av så mycket bättre för andra användare än de bosatta i Sverige. Jag hann bara se de två första avsnitten. Nu ska jag avsluta detta deprimerande inlägg och satsa på att få motivationen tillbaka samt återkomma med ett mer peppande inlägg i veckan!!

(Har nu lyckats ladda upp en bild. Det gör mig motiverad. Det är jag i Cambridge. Petar lite på King’s college.)

// Maria