Två underbara veckor

I hela 16 dagar kom min pojkvän hit och hälsade på mig. Eftersom det är strängt förbjudet att låta personer av motsatt kön sova över i dormsen var vi tvungna att sova på lite olika ställen vi hittade på airbnb. Självklart ville jag, trotsig som jag kan vara, trotsa denna otroligt löjliga och integritetskränkande regel, så vi lyckades smita in och ut honom sammanlagt tre nätter till mitt studentrum utan att bli upptäckta. Det är spännande, löjligt och skrämmande på samma gång att smita förbi både receptionister och flera överbevakningskameror. Det sitter ju vakter i ett kontrollrum 24/7 och kollar kamerorna för just detta syfte. Jag trivs verkligen med allt här i Taipei, utom den lilla detaljen att dormsen ibland känns som ett fängelse för tonåringar.

Förutom dessa James Bond-uppdrag var jag bland annat tvungen att plugga en hel del inför mina mid-terms, vi firade halloween i en arena med 30 000 människor, vi for till en nationalpark som heter Taroko Gorge, vi for till två byar varav i en vi badade i varmkällor och vi turistade i Taipei så jag kunde visa Fabio de viktigaste sevärdheterna. Taroko Gorge ligger i mitten av Taiwan på östra sidan och består av vackra berg och klippor med otroliga utsikter. Vi hyrde mopeder och körde runt, det är verkligen det bästa sättet att upptäcka ställen här i Taiwan. Vi besökte även en restaurang med toalett-tema som heter Modern Toilet, där man sitter på toaletter, bordet är ett badkar med en glasskiva över och maten man beställer får man in i antingen en liten toalett eller ett litet badkar.

Taroko Gorge.

C.K.S Memorial Hall i Taipei.

Wulai Hot springs utanför Taipei.

Modern Toilet.

Byn Tamsui.

Maokong Gondola i Taipei.

Published by

Jannie

Mitt namn är Jannie Rönnbäck, jag läser Beteendevetenskapliga programmet med inriktning mot IT-miljöer och studerar just nu min utbytestermin i Taipei, Taiwan.